1.-2. Unité 1
Sociokulturní témata: formální a neformální představení, rodina, každodenní aktivity
Komunikační cíle: představit sebe, svoji rodinu, požádat někoho, aby se představil, vyjádřit libost, popsat aktivity, vyjádřit frekvenci a intenzitu
Jazykové cíle: gramatika – tázací zájmeno quel, tři typy otázek, passé récent a futur proche, neurčité zájmeno tout, předložky pojící se s názvy zemí a měst fonetika – tázavá intonace, výslovnost tous (1), vázání/řetězení slovní zásoba – stav, vztahy v rodině, každodenní aktivity
Unité 2
Sociokulturní témata: společenský, kulturní a geografický původ osoby, náležitost k dané skupině (chování, styl oblékání, atp.)
Komunikační cíle: popsat někoho, podat informace o někom, formulovat zdvořilou žádost, vyjádřit přání
Jazykové cíle: gramatika – vztažná zájmena qui a que, ukazovací zájmena celui-ci, celle- ci..., přítomný podmiňovací způsob, tázací zájmeno lequel fonetika – intonace (upřímnost a ironie), přední samohlásky slovní zásoba – společenské postavení, popis osoby (vněj ší charakteristika), styl oblékání 3.-4. Unité 3
Sociokulturní témata: životní styl, představení měst Montpellier, Lille, Lyon a Toulouse
Komunikační cíle: popsat bydlení, vyjádřit potřebu, přání, porovnat kvantitu a kvalitu
Jazykové cíle: gramatika - vztažná zájmena où a dont, komparatif, přivlastňovací zájmena, superlatif fonetika – nosové hlásky, výslovnost plus slovní zásoba – bydlení, dopravní prostředky, město
Unité 4
Sociokulturní témata: zdraví, problémy spojené se zdravotním stavem
Komunikační cíle: vyjádřit podmínku, popsat způsob života, vyjádřit radu nebo potřebu
Jazykové cíle: gramatika - hypotéza, neurčitá přídavná jména, zájmena en a y, neurčitá zájmena, devoir + infinitif, přítomný subjonctif fonetika - intonace (rada, podráždění), nosové hlásky, výslovnost tous (2), výslovnost subjonctivu slovní zásoba – potraviny, jídlo, sport 5.-6. Unité 5
Sociokulturní témata: aktivní život, vzpomínky na školní léta, specifika francouzského vzdělávacího systému
Komunikační cíle: popsat situaci a událost v minulosti, evokovat vzpomínky, situovat v čase, vyjádřit výhrady
Jazykové cíle: gramatika - časy vypravování (přítomný čas, minulý čas složený, imperfektum), tvoření příslovcí -ment, ne … que, depuis, il y a fonetika - rozdíl ve výslovnosti přítomného času, minulého složeného času a imperfekta, intonace (vyjádření překvapení a příslovce -ment), výslovnost polosouhlásek slovní zásoba - práce, škola, vzdělávání
Unité 6
Sociokulturní témata: internet, kavárny, víkendové aktivity, společenský život
Komunikační cíle: popsat aktivity, odůvodnit výběr, představit projekt, vyjádřit příčinu problému
Jazykové cíle: gramatika – zápor, vyjádření příčiny, gérondif fonetika – výslovnost schwa, intonace (vyjádření názoru), nosové hlásky slovní zásoba – komunikace, kavárny, zájmy 7.-8. Unité 7
Sociokulturní témata: nové komunikační prostředky, média, společenské chování
Komunikační cíle: vyjádřit pravděpodobnost nebo jistotu, situovat v čase, vyjádřit následek
Jazykové cíle: gramatika - vyjádření budoucnosti (přítomný čas, futur proche, futur simple), avant de + přítomný infinitif, après + minulý infinitif fonetika - intonace (rozdíl mezi příkazem, varováním, nabádáním a radou) slovní zásoba - technologie, média 9.-10. Unité 8
Sociokulturní témata: cestování (motivace, postoje, vzpomínky), poezie
Komunikační cíle: hovořit o motivaci, zvycích, vzpomínkách, sdělit úhel pohledu
Jazykové cíle: gramatika - shoda v příčestí minulém, vyjádření trvání, COD a COI fonetika - výslovnost minulého příčestí dle shody, zavřenost a otevřenost samohlásek slovní zásoba - turismus, cestování, pocity 11.-12. Unité 9
Sociokulturní témata: důležité životní hodnoty, státní příslušnost
Komunikační cíle: vyjádřit souhlas a nesouhlas
Jazykové cíle: gramatika – vyjádření přípustky, ce qui, ce que fonetika – rytmus (rytmické skupiny a přízvuk), intonace (nesouhlas, pocity) slovní zásoba – politika, finance, názor
The course Foreign Language - French II is part of a continuous and interrelated set of courses Foreign Language - French I-V for 1st to 3rd year of French language studies for the 1st level of primary school. Its aim is the gradual training and development of the student's linguistic and communicative skills leading to the achievement of the A2 level of language competence according to the Common European Framework of Reference for Languages.
Emphasis is placed on practising the understanding of spoken and written French, the creative elaboration and mastery of selected conversational topics and the further expansion of conversational areas. Attention is also paid to correct pronunciation, natural diction and sentence melody.
The course is aimed at mastering the basics of French grammar and vocabulary appropriate to the level. The teaching follows the Alter Ego + 1 textbook and additional activities (see Moodle and extension literature).
The understanding of the spoken word and the introduction to the civilisation of contemporary France are also achieved with the help of multimedia aids. Link to the study support: https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=558 (access without password)