Charles Explorer logo
🇬🇧

Foreign language - French III

Class at Faculty of Education |
OKMN0F191B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.         Unité 1             Sociokulturní témata: svět práce, hledání práce a prezentace sebe sama v daném profesním           prostředí             Komunikační cíle: porozumět inzerátu o nabídce práce, představit se v dané profesní oblasti, porozumět CV a jednoduchému formálnímu dopisu a umět je napsat             Jazykové cíle:           gramatika – časové indikátory il y a, dans, pendant, de... à, en                                    fonetika – polokonsonanty                                    slovní zásoba – vzdělávání, plat a jeho výše, fráze pro formální a motivační                                  dopis

2.         Unité 2             Sociokulturní témata: zkušenosti z praxe                                                                                                 Komunikační cíle: vyprávět o profesní zkušenosti, mluvit o svých profesních aktivitách             Jazykové cíle:           gramatika – plus-que-parfait, neurčitá zájmena a příslovce quelqu'un, rien,                                    personne atd., příslovce                                    fonetika – výslovnost příslovcí -ment, nosové e (vztah zvuk-písmeno)                                    slovní zásoba – termíny spojené s hledáním práce a podnikem

3.         Unité 3             Sociokulturní témata: Tisk a jiná média             Komunikační cíle: porozumět titulkům v tisku, reagovat/vyjádřit svůj názor na televizní      program             Jazykové cíle:           gramatika – nominalizace, jmenný rod, c'est... qui, c'est... que pro zdůraznění                                    fonetika – rytmus věty a intonace zdůraznění                                    slovní zásoba – slovní zásoba spojená s tiskem, rádiem a televizí

4.         Unité 4             Sociokulturní témata: černá kronika v tisku a v rádiu, svědectví             Komunikační cíle: porozumět událostem, o nichž se vypráví v médiích, podat svědectví o nějaké události             Jazykové cíle:           gramatika – minulé časy, pasivum, shoda příčestí minulého s předmětem           přímým                                    fonetika – samohláskové vázání, shoda příčestí minulého u slovesa avoir                                          (vztah zvuk - písmeno)                                    slovní zásoba – slovní zásoba spojená s výpovědí o krádeži: lidé a jejich činy

5.         Unité 5             Sociokulturní témata: změna v životě soukromém a profesním             Komunikační cíle: pohovořit o životní změně, porozumět biografii             Jazykové cíle:           gramatika – zájmena y a en, vyjádřit časový vztah: avant de + infinitif, après       + minulý infinitif                                    fonetika – vázání, řetězení a plynulost projevu                                    slovní zásoba – prostředky textové návaznosti k vyjádření chronologie,                                              slovní zásoba vztahující se k biografii

6.         Unité 6             Sociokulturní témata: žít v dané čtvrti: polemiky a občanská uvědomělost             Komunikační cíle: vyjádřit svůj názor na kontroverzní téma, porozumět hlavním bodům    diskuze, vyjádřit výhrady             Jazykové cíle:           gramatika – přípustka: bien que + subjonctif, opozice: pourtant, cependant...                                    fonetika – intonace: vyjádření shody a neshody                                    slovní zásoba – výrazy pro vyjádření vlastního názoru (shodného/opačného)

Annotation

The course Foreign Language - French III is part of a continuous and interrelated set of courses Foreign Language - French I-V for 1st to 3rd year of French language studies for the 1st level of primary school. Its aim is the gradual training and development of the student's linguistic and communicative skills leading to the achievement of the A2+ (Common European Framework of Reference for Languages) level of language competence.

Emphasis is placed on practising the understanding of spoken and written French, the creative elaboration and mastery of selected conversational topics and the further expansion of conversational areas. Attention is also dedicated to correct pronunciation, natural diction and sentence melody.

The course also focuses on mastering the basics of French grammar.