Obsah předmětu: a – pěvecké dovednosti, b – intonační dovednosti, c – dirigentské dovednosti 1a) Vyrovnávání vokálů a rozšiřování hlasového rozsahu. 1b) Mollové stupnice. Solmizace v moll.
Zápis snadných mollových písní. 1c) Koruna závěrová. 2a) Rozvoj pohyblivosti hlasu. 2b) Mollový kvintakord, stupnicové postupy v moll. Mollové lidové písně. 2c) Koruna průběžná. 3a) Hudební artikulace. 3b) Intervaly velká a malá sekunda. 3c) Slučování gest. Taktování una battuta. 4a) Druhy hlasových cvičení. 4b) Intervaly velká a malá sexta. 4c) Slučování gest uvnitř taktu. 5a) Rozezpívání ve sboru. 5b) Druhy kvintakordů. 5c) Dynamika a dynamické změny. 6a) Hlasové rejstříky a jejich sjednocování. 6b) Dominantní septakord a jeho užití v písních. 6c) Tempo a tempové změny. 7a) Hodnocení písní z hlediska pěvecké probleamtiky. 7b) Tvrdě velký septakord a jeho užití v písních. 7c) Opakování děleného gesta – synkopy. 8a) Výběr vhodných hlasových cvičení při studiu obtížných míst písní. 8b) Církevní stupnice.
Tvoření, lidové písně v těchto tóninách. 8c) Recitativní způsob taktování. Táhlé lidové písně. 9a) Hlasová cvičení a cvičení k rozezpívání s akcentem na budoucí praxi s větším počtem žáků. 9b) Pentatonické stupnice a jejich užití v improvizaci. 9c) Nezávislost paží.
Nástupy a závěry jednou rukou. 10a) Souvislost nepřesné intonace s nedostatky v hlasové technice. 10b) Míšení tónin. Příklady písní. 10c) Nadhodnoty v doprovodném hlase. 11a) Aplikace získaných teoretických poznatků při studiu písní. 11b) Diatonická modulace v písních. 11c) Nácvik sborové skladby. 12a) Aplikace získaných teoretických poznatků při studiu vybraných sborových skladeb. 12b) Základy chromatiky.
Chromatická stupnice. 12c) Druhy pěveckých sborů.
The aim of this course is to further devolop students' skills in singing, intonation and conducting.