přímá výuka 6 h, samostatná práce 21 h, příprava na zápočet 3 h
Nastudování skladeb z období baroka a 20. století. V oblasti improvizace doprovodu se prohlubuje schopnost používání hlavních i vedlejších kvintakord ů, mimotonálních dominant a tonálního vybočení a různé typy stylizace klavírních doprovodů. Transpozice písní pro možnosti interpretace ve vyšší a nižší hlasové poloze V klavírní hře se procvičuje současný zpěv a hra písně na nástroj.
Lekce 1 - student si vytvoří při konzultacích s pedagogem individuální studijní plán na celý akademický rok, zahrnující výběr přednesových skladeb a časový harmonogram jejich nastudování v souladu s výstupnímu podmínkami předmětu.
Lekce 2 – 11 - studium cvičení k technickému zdokonalení, přednesových skladeb (v tomto semestru povinně skladby období baroka a 20: století) a improvizačních dovedností (základní kadence s použitím D7, seznamování s použitím vedlejších kvintakordů, tonální vybočení, transpozice a stylizace, jednoduché předehry a dohry). Meritem výuky je opět studium písní s improvizovaným doprovodem a vytváření jejich portfolia pro praxi. Práce v návaznosti na průběžnou, pravidelnou přípravu studenta v souladu s jeho možnostmi a zkušenostmi.
Lekce 12 - interní zápočtová přehrávka.
Nastudování skladeb z období baroka a 20. století. Vedlejší harmonické funkce a mimotonální dominanty.
Různé typy stylizace klavírních doprovodů.