Charles Explorer logo
🇨🇿

Tvůrčí dílna II: rozbor skladeb

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKMN0H222B

Sylabus

2 kredity/60 hod.: 8 hod. přímé výuky, 40 hodin výuka e-leagningem, 12 hod. příprava komplexní analýzy vybraného díla s prezentací  

Příprava studentů z hlediska požadavků analýzy zadaných skladeb k SZZ. 1. Hlavní principy komplexní analýzy hudebního díla. 2. Komplexní analýza – J. S. Bach: Orchestrální suita h moll, Rondo. 3. Komplexní analýza – W. A. Mozart: Malá noční hudba, 1. věta. 4. Komplexní analýza – N. Rimskij-Kosrsakov: Let čmeláka. 5. Komplexní analýza – C. Saint-Säens: Karneval zvířat.  6. Komplexní analýza – B. Smetana: Prodaná nevěsta. Pochod komediantů. 7. Komplexní analýza – A. Dvořák: Romantické kusy pro housle a klavír. 8. Komplexní analýza – J. Suk: Sousedská. 9. Komplexní analýza – L. Janáček: Lašské tance. Pilky. 10. Komplexní analýza – B. Martinů: Otvírání studánek. 11. Komplexní analýza skladby I (dle vlastního výběru) určené dětskému interpretovi nebo posluchači. 12. Komplexní analýza skladby II (dle vlastního výběru) určené dětskému interpretovi nebo posluchači.

Anotace

Komplexní rozbor skladeb s akcentací analýzy hudebně výrazových prostředků pro pochopení sdělovaného obsahu jako základního předpokladu pedagogické práce.

Výuka probíhá částečně formou e-larningu v prostředí Moodle.