Jednotlivé tématické celky: edukační robotika u žáků mladšího školního věku interaktivní zařízení a další didaktická technika rozvoj algoritmického myšlení u žáků mladšího školního věku
Základy algoritmizace, dětské programovací jazyky. příklady využívaných prostředí: Kodu, Minecraft EDU, Scratch příklady využívaných online aktivit: code.org, cs.unplugged
Robotické hračky, využití pro výuku algoritmizace. příklady využívaných robotických hraček: Beebot, Ozobot, Edison příklady využívaných robotických stavebnic: WeDo
The course is focused on a constructivist (and constructionist) approach to teaching about IT and with IT, on the development of competences in the field of a specific branch of applied robotics - educational robotics, the development of algorithmic and comuputational thinkind and information literacy, and the development of work with didactic technology and interactive digital devices. Therefore, it is focused on the acquisition of didactic competences required for the implementation of computer science teaching at primary school education in the context of current trends.
Through activities associated with algorithmization and programming, it creates space for the acquisition of knowledge and skills necessary for the development of computational thinking of primary school pupils, regardless of the use of a specific programming environment. The course introduces student teachers to the possibilities of integrating interactive/digital technologies into the educational process at primary schools.