Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika informačních technologií

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKMN0I142A

Sylabus

Jednotlivé tématické celky: edukační robotika u žáků mladšího školního věku interaktivní zařízení a další didaktická technika rozvoj algoritmického myšlení u žáků mladšího školního věku

Základy algoritmizace, dětské programovací jazyky. příklady využívaných prostředí: Kodu, Minecraft EDU, Scratch příklady využívaných online aktivit: code.org, cs.unplugged

Robotické hračky, využití pro výuku algoritmizace. příklady využívaných robotických hraček: Beebot, Ozobot, Edison příklady využívaných robotických stavebnic: WeDo

Anotace

Předmět je zaměřen na konstruktivistiský (a konstrukcionistický) přístup k výuce, na rozvoj kompetencí z oblasti specifického odvětví aplikované robotiky – edukační robotiky, rozvoj algoritmického myšlení, rozvoj informační gramotnosti a informatického myšlení a rozvoj práce s didaktickou technikou a interaktivními zařízeními. Předmět je tedy zaměřen na osvojení didaktických kompetencí potřebných pro realizaci výuky informatiky na 1. st.

ZŠ v kontextu aktuálních trendů. Prostřednictvím aktivit spojených s algoritmizací a programováním vytváří prostor pro osvojení znalostí a dovedností nezbytných pro rozvoj informatického myšlení u žáků 1. st.

ZŠ, a to bez ohledu na využití konkrétního programovacího prostředí. Seznamuje studenty s možnostmi integrace interaktivních/digitálních technologií do edukačního procesu na 1. st.

ZŠ, vč. zaměření na rozvoj uživatelských dovedností žáků.