Charles Explorer logo
🇨🇿

Literární výchova a čtenářství I

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKMN0L153A

Sylabus

1. Plánování přípravy pozpátku

2. Třífázový model učení E - U - R (před - při - po)

3. Nosné myšlenky

4. Didaktický potenciál textu

5. Rozvoj čtenářství na ZŠ

6. Reflexe svého pokroku a potřeb v plánování LV

Anotace

Cílem semináře je osvojit si postup plánování přípravy pozpátku, dosáhnout soudržnosti v péči o rozvoj čtenářství v učební jednotce, stavět práci s textem dle modelu „před-při-po“, aplikovat již získané poznatky o nosné myšlence a didaktickém potenciálu textu. Studenti se učí vybrat text vhodný pro výuku v hodině nebo bloku hodin, průběžně pod vedením pracují na vlastní přípravě pro učební jednotku literární výchovy zahrnující práci s textem podle konstruktivistického modelu „před-při-po“.

Vývoj přípravy průběžně konzultují s vedoucím i s ostatními účastníky semináře, a to prezenčně i na webu. Průběžně hledají novější texty LPDM s potenciálem pro LV a informují o nich ostatní.

Studují určené odborné články k LV a čtenářské gramotnosti, učí se záznamu podle předepsaného modelu. V závěru semestru píšou souhrnnou reflexi svého pokroku a potřeb v plánování LV.