Charles Explorer logo
🇬🇧

Introduction to the study of mathematics II

Class at Faculty of Education |
OKMN0M117A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Při přednáškách se budou probírat tato témata:  Řady a posloupnosti,  Násobení - historický aspekt - duplicírka, egyptské násobení, násobení s římskými čísly,  násobilkové obdélníky, rovnice, Sčtíání a odčítání - Autobus, Algebrogramy,  Vývojové diagramy, Slovní úlohy.

Na seminářích budou výše uvedená témata procvičována a navíc budou otevřená témata:

A. sémantické prostředí Děda lesoň, B. strukturální prostředí Hadi, C. Strukturální prostředí Šipkových grafů, D. Kaprekar. 

Cílem je rozvoj schopností u studenta - řešit lineární rovnice o jedné i více neznámých, - užít neznámé pro popisy vztahů a dosazování do rovnice jako metoda pochopení podstaty a řešení rovnic žáky mladšího školního věku, - chápání změn, popisů procesů (variace modelů) - chápání pravidelností, experimentování s objekty a konstrukce analogických modelů, popisy změn slovem, sérií obrázků a zachycení podstaty změn posloupností vztahů, užití proměnné k popisu situací.

Annotation

In this course, students will get acquainted with several arithmetic environments important for understanding basic arithmetic concepts and for building schemes of arithmetic concepts. Emphasis will be placed on understanding the essence and comprehensible formulation of assigned problems, modeling and experimentation as basic methods important for the development of thinking of younger school-age pupils.