Obsah kurzu:
Klíčové úlohy k níže uvedeným tématům budou průběžně vyhledávány v různých učebnicových řadách matematiky pro 1. stupeň ZŠ.
Probíraná témata 1 setkání: 2D míra: Zpracování pojmu obvod a obsah trojúhelníku, vyvození obsahu lichoběžníku – zejména stříháním a manipulacem. Kolmost, rovnoběžnost, úhly. Geometrické konstrukce. 3D míra. 2. setkání: Číslo jako veličina, převody jednotek. Rovnice a jejich propedeutika. Závislosti, funkční myšlení, matematická gramotnost. 3. setkání: Finannčí gramotnost. Kombinatorika a pravděpodobnost. Práce s daty – tabulka jako nástroj pro evidenci, práce s grafy 4. setkání: Návštěva fakultní základní školy a vyučovacích hodin matematiky na 1. stupni ZŠ, rozbor vyučovacích hodin. Téma: Třídění, klasifikace, hierarchizace, schématizace.
Každý z uvedených tématických celků bude úzce propojen s existujícími pedagogickými zkušenostmi studentů (předmět Asistentská praxe k oborovým ddiaktikám I. -III,), které mají zaznamenány ve svých portfoliích.
Materiály k obsahu kurzu jsou dostupné a budou postupně doplňovány v LMS Moodle - kurz Didaktika matematiky I.-III. založen v LS 2022
The course Didactics of Mathematics with Practice III is a continuation of the course Didactics of Mathematics II and is aimed at a deeper understanding of the content of the mathematics subject (curriculum, how to build concepts, processes and relationships of mathematics in the 1st grade of elementary school) and the cognitive and metacognitive processes of pupils when solving mathematical problems (e.g. finding out the causes of pupils´ mistakes and their re-education). It is assumed that knowledge and experience from the study of pedagogical and psychological disciplines, mathematics and its didactics and practice will be connected.