2. Matematika folklor, Antropomatematika a etnomatematika, Matematika a Tělesná výchova, sport, poznáním sportů k tvorbě úloh žáky i učitelem, prvky statistiky a pravděpodobnosti v tělesné výchově.
3. Matematika a výtvarné umění (ornamentika a secese, geometrizující prvky v umění, kubismus, Vasarely, fraktály), návštěva výstavy.
4. Hudební výchova, hudba a matematika nejen práce se zlomky, závislosti, prvky kombinatoriky, tvorba specifických představ, hudební díla inspirovaná matematikou.
5. Literatura a tvorba prostorových představ, alternace k vyjádření kvantity v beletrii, Sci-fy a matematika, hledání spojitostí, využitelnost v různých tématech.
6. Hry a jejich matematická podstata, role motivační, role přípravná (rozvoj schopností, rozšíření slovní zásoby), role prohlubující, aplikační, terapeutická.
Všechny okruhy budou propojeny s možnostmi využítí v případě on-line výuky či karantény či dalších podobných opatření.
","inLanguage":"cs"},{"@type":"Syllabus","text":"\r\n1. Mathematics and architecture (styles, axial symmetry, floor plans, dimensions, estimates, light and shadow, shapes as decoration, 3D-2D transformations, similarity, etc.), mathematics and free space, mathematics and history.
2. Mathematics folklore, Anthropomatematics and ethnomathematics, Mathematics and Physical education, sport, knowledge of sports to create tasks by pupils and teachers, elements of statistics and probability in physical education.
3. Mathematics and fine arts (ornamentation and Art Nouveau, geometrizing elements in art, Cubism, Vasarely, fractals).
4. Music education, music and mathematics not only work with fractions, addictions, elements of combinatorics, creation of specific ideas, musical works inspired by mathematics.
5. Literature and creation of spatial ideas, alternations to the expression of quantity in fiction, science and mathematics, the search for connections, usability in various topics.
6. Games and their mathematical nature, motivational role, preparatory role (development of skills, expansion of vocabulary), deepening, application, therapeutic role.
All areas will be connected with the possibilities of use in the case of online teaching or quarantine or other similar measures.
","inLanguage":"en"}]}1. Matematika a architektura (slohy, osová souměrnost, půdorysy, rozměry, odhady, světlo a stín, tvary jako dekorace, transformace 3D-2D, podobnost a podobně), matematika a volný prostor, matematika a historie.
2. Matematika folklor, Antropomatematika a etnomatematika, Matematika a Tělesná výchova, sport, poznáním sportů k tvorbě úloh žáky i učitelem, prvky statistiky a pravděpodobnosti v tělesné výchově.
3. Matematika a výtvarné umění (ornamentika a secese, geometrizující prvky v umění, kubismus, Vasarely, fraktály), návštěva výstavy.
4. Hudební výchova, hudba a matematika nejen práce se zlomky, závislosti, prvky kombinatoriky, tvorba specifických představ, hudební díla inspirovaná matematikou.
5. Literatura a tvorba prostorových představ, alternace k vyjádření kvantity v beletrii, Sci-fy a matematika, hledání spojitostí, využitelnost v různých tématech.
6. Hry a jejich matematická podstata, role motivační, role přípravná (rozvoj schopností, rozšíření slovní zásoby), role prohlubující, aplikační, terapeutická. Všechny okruhy budou propojeny s možnostmi využítí v případě on-line výuky či karantény či dalších podobných opatření.
Na základě praktických činností i s použitím prožitkové matematiky a nových technologií objevovat vybrané vztahy, problematika bude zasazena do širšího kulturního rámce a propojena s obory antropomatematika a etnomatematika.
Aktuálně bude kurz obohacen o propojení bna problematiku on-line výukymatematice.