Podmínky ukončení předmětu. Portfolio k SZZ z pedagogiky.
Řízení třídy.
Interaktivní přímá výuka celé třídy.
Konstruktivismus. Induktivní a deduktivní postup. Přehled výukových metod.
Kooperativní učení se a výuka. Badatelsky orientovaná výuka. Projektová výuka.
Hodnocení
Cílem předmětu je vést studenty k porozumění klíčovým didaktickým znalostem v oblasti výukových metod a strategií, hodnocení ve výuce a řízení třídy. Předmět usiluje o to, aby studenti dokázali používat didaktické znalosti v učitelské praxi, rozvíjí učitelské kompetence v souladu s Kompetenčním rámcem studenta a studentky učitelství. Vede k aktivní práci s pedagogicko-psychologickým portfoliem během studia. Navazuje na témata otevřená v Didaktice 1. stupně ZŠ I a na praktické zkušenosti z plánování, realizace a reflexe vyučovacích činností v Učitelském praktiku II.
V rámci plnění tohoto předmětu je možné zpracovat si tyto úkoly do Pedagogicko-psychologického portfolia k SZZ z pedagogiky:
Metody a organizační formy výuky
Hodnocení procesů a výsledků učení