Organizace a průběh praxe:
Studenti samostatně praktikují na zvolených základních školách v ročnících 1. stupně.
Studenti na pozici třídního učitele dokládají týden výuky týdenním plánem a reflexí výsledků učení žáků. Další 2 týdny reflektují jedotlivé dny.
Studenti bez třídnictví vyučují a reflektují 2 týdny po 10 hodinách, celkem 20 hodin, různé předměty. Jeden z týdnů praxe přebírají třídu v roli třídního učitele nebo párového učitele, připravují a reflektují týdenní plán ve vazbě na výsledky učení žáků. Hospitace s reflexí 2 hodiny.
V rámci seminářů k souvislé praxi studenti reflektují odučené hodiny a svou profesní výzvu. Reflexe je také věnována situacím, které studenti zažívají během souvislé pedagogické praxe II. V centru pozornosti jsou zejména strategie řešení kázně a řízení třídy, práce s pravidly, spolupráce s rodinou atd. Konzultovány jsou též případové studie žáků se specifickými poruchami učení a chování, žáků nadaných a žáků ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, žáků s odlišným mateřským jazykem.
Předmět směřuje svým zaměřením na rozvoj učitelských kompetencí v celém rozsahu a získávání zkušeností s výukou v kontextu fungování třídy a školy. Ověřuje úroveň učitelské způsobilosti v závěru studia.
Praxe má klíčový význam pro ověření učitelské způsobilosti, utváření schopnosti reflexe vlastní učitelské činnosti. Napomáhá získat sebevědomí, sebedůvěru, sebejistotu, ale i schopnost kriticky posuzovat výkon vlastní i ostatních.