1. The student regularly works with pupils of the first degree in the field of leisure time for 2 hours a week for the whole semester.
2. The student participates in the introductory information seminar, continuous and final reflective seminar at the faculty.
3. The student performs reflective tasks in the electronic course in Moodle.
4. At the end of the practice, the student asks for confirmation of the practice with the assessment.
5. The student presents in the study group at the faculty a work file (portfolio), which consists of reflections of all his / her own activities - lessons in leisure facilities, self-reflection and also a mentor evaluation from a leisure organization, which coordinates, leads and evaluates the student's practice.
Organizační zajištění:
1. Student pravidelně 2 hodiny týdně po celý semestr pracuje s žáky prvního stupně v oblasti volného času.
2. Student se účastní úvodního informačního semináře, průběžného a závěrečného reflektivního semináře na fakultě.
3. Student plní úkoly reflektivního charakteru v elektronickém kurzu v moodle
4. Na závěr praxe si student vyžádá potvrzení o provedené praxi s hodnocením.
5. Student prezentuje ve studijní skupině na fakultě pracovní soubor (portfolio), který se skládá z reflexí všech vlastních aktivit - lekcí ve volnočasových zařízeních, sebereflexí a zároveň hodnocení mentora z volnočasové organizace, který praxi studenta koordinuje, vede a hodnotí.
Cílem kurzu je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů učitelství v práci s žáky primární školy v mimoškolní oblasti. Nedílnou součástí cíle kurzu je pro studenty příležitost seznámit se s charakterem zájmů a potřeb žáků prvního stupně v době mimo vyučování, což jim umožňuje zcitlivění pro porozumění charakteristikám a specifikům současného dětství.
Může se jednat o práci s žáky ve volnočasových zařízeních různého zaměření a charakteru a také pravidelné a dlouhodobé doučování. Student učitelství získává možnost pracovat systematicky s žáky v oblasti vedení či asistování zájmových kroužků, skautských oddílů, sportovních klubů, lektorování zájmových útvarů a také práce se třídou na škole v přírodě, včetně její aktivní přípravy apod.
Konkrétně to znamená, že studenti učitelství dostanou systematickou možnost pracovat pravidelně s jednotlivým žákem či se skupinou žáků ve vybrané oblasti volnočasové zájmové aktivity. Studentům umožňuje tato praxe získat zkušenosti s organizováním, zajištěním a vedením zájmových, výchovně rekreačních aktivit a prohloubit tak praktické zkušenosti v oblasti vedení žáků prvního stupně.
Předpokládáme, že tato pedagogická praxe umožní studentům rozvoj následujících oblastí kompetencí: aplikace získaných teoretických vědomostí z oblasti pedagogicko-psychologické přípravy, kompetence v oblasti komunikace, organizační dovednosti v oblasti pedagogiky volného času, porozumění osobnosti současného žáka, rozvoj dovednosti reflexe a sebereflexe.