1. Kurikulum společenských věd v primární škole a jeho problémy
Věcné učení a společenské vědy v českém vzdělávání v průběhu 20. století. 2. Analýza různých pojetí společenskovědního vzdělávání v historii i v současnosti v různých vzdělávacích systémech práce s učebnicemi
Poznávání místa v čase, kulturněhistorické dědictví, památky jako propojení s minulostí 3. Osídlení české krajiny, předpoklady vzniku sídel a jejich funkce v krajině 4. Orientace v prostoru, konstrukce plánu a kognitivní vývoj dětí mladšího školního věku 5. Mapa, možnosti záznamu výškových poměrů krajiny do map, konkrétní a abstraktní myšlení, demonstrační úlohy 6. Přírodní prostředí a hospodářské aktivity člověka, druhy a typy půd, zemědělství a jeho předpoklady 7. Lokalizační faktory průmyslu, ekonomické zdroje v minulosti a dnes 8. Industrializace a urbanizace, jejich ekonomické a sociální důsledky
Přednáška je zaměřena na shrnutí a ucelení poznatků společenských věd, které jsou předpokladem pro didaktickou analýzu témat vzdělávací oblasti člověk a jeho svět.
V seminářích se na vybraných společenskovědních tématech studenti seznamují s ukázkami různých metod práce a vyhodnocují jejich cíle.