Vymezení předmětu, zákonitosti vývoje jedince, metodologie, typy výzkumů
Hlavní teorie vývoje (Freud, Erikson, Piaget)
Důležité teorie zaměřující se na interakci a vztah k blízkým osobám
Prenátální období a perinatální období
Novorozenecké a kojenecké období
Batolecí období
Předškolní věk, školní zralost
Mladší školní věk
Adolescence
Vynořující se a raná dospělost
Střední a pozdní dospělost
Stáří
Fenomén umírání a smrti
Zásadní otázky psychologie celoživotního vývoje
The course focuses on propedeutics of one of the basic psychological disciplines, which also has a strong overlap in pedagogical practice. During the semester, students will learn various aspects of the development of an individual from prenatal age to death.
Within the emphasis on the theories of lifelong development, students will be motivated to critical thinking, search for connections between the most famous theories of development and individual phenomena of individual development, as well as orientation in the current direction of empirical interest of Czech and world developmental psychology. It will reflect the current topics and changing trends in contemporary developmental psychology, which students will actively seek and discuss in the seminar part of the course.