Okruh:
Teoretická východiska inkluze (heterogenita a identita v kontextu vzdělávání)
Koncepty heterogenity a identity v kontextu inkluzivního vzdělávání.
Role asistenta pedagoga a jeho spolupráce s učitelem.
Specifika jedinců s potřebou podpory ve vzdělávání v důsledku socio-kulturní odlišnosti.
Okruh:
Podpora žáků na prvním stupni se speciálními vzdělávacími potřebami (specifické vývojové poruchy učení, lehké mentální postižení, tělesné postižení, zrakové postižení, sluchové postižení, nadaní žáci)
Diagnostika a podpora žáků s odlišnými speciálními vzdělávacími potřebami na prvním stupni ZŠ (PLPP a IVP).
Strategie pro práci s žáky se specifickými vývojovými poruchami učení.
Specifika podpory žáků s tělesným, zrakovým, a sluchovým postižením na prvním stupni.
Rozvoj nadání a podpora nadaných žáků.
Výuka zahrnuje témata související s principy, metodami a postupy práce s žáky a s celými třídami /žákovskými skupinami ve společném vzdělávání. Studenti si osvojí související aktuální legislativní předpisy v tuzemsku, způsoby hodnocení inkluzivní praxe na školách, získají orientaci v zahraničních trendech a podmínkách inkluzivního vzdělávání.
Budou seznámeni s katalogy podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s možnostmi jejich aplikací v praxi.