Program kurzu:
- Kresebné techniky: seznámení se s současnýmii kresbnými postupy, teoretické souvislosti s uměleckými směry 20. a 21. st.
- Představení formativního hodnocení a jeho využití ve vv- hlavní cesty rozvoje formativního hodnocení a možnosti jejich využití při zvyšování kvality výuky, průběžné vzájemné hodnocení- představení modulu.
- Zadání kresby: Klasickými kresebnými technikami, ale netradičním způsobem ztvárnit dané téma - společná reflexe.
- Zadání malby: Klasickými malířskými technikami, ale netradičním způsobem ztvárnit dané téma. Vycházet z vlastní kresby. Společná reflexe.
- Zadání výtvarného úkolu: Didaktické využití námětu a inspirace umělcem k výukové hodině VV, se studenty na zakladní škole.
- Příklad vzoru konečné práce, diskuze o kladech a záporech formativního hodnocení, zpětná vazba vyučujícímu.
Úvod do oboru výtvarného vyjadřování v ploše. Rozvíjení výtvarného myšlení, cítění a tvorby. Základní postupy kresby, malby a kombinovaných technik. Souvislosti námětu, výtvarné techniky a materiálu. Jejich transformace do výuky na prim árním stupni školy. Předmět je určen studentkám a studentům oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy.
Cílem výuky je osvojení si základních principů plošné tvorby, především kresby a malby. Rozvíjení schopnosti výtvarného vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím plošného vyjádření různými médii. Práce na cyklu cvičení s cílem sestavení osobního portfolia výtvarných prací a didaktických materiálů. Pochopení funkce výrazu ve výtvarném umění, ve vlastní i dětské tvorbě. Reflexe a analýza (vlastního) tvůrčího procesu formou reflektivní praxe a didaktické transformace. Schopnost transformovat získané znalosti a výtvarné dovednosti do učiva výtvarné výchovy.Součástí výuky je získání teoretických i praktických znalostí a dovedností formativního hodnocení. Vyzkoušení se inovativních metodických postupů a výukových materiálů, které zahrnuje formativní hodnocení. Seznámení se s hodnotícími nástroji, které se v reflektivním hodnocení používají ve výtvarné výchově.