Charles Explorer logo
🇬🇧

2D Art Explorations

Class at Faculty of Education |
OKMN0V120A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Program kurzu:

 - Kresebné techniky: seznámení se s současnýmii kresbnými postupy, teoretické souvislosti s uměleckými směry 20. a 21. st.

 - Představení formativního hodnocení a jeho využití ve vv-  hlavní cesty rozvoje formativního hodnocení a možnosti jejich využití při zvyšování kvality výuky, průběžné vzájemné hodnocení- představení modulu.

 - Zadání kresby:  Klasickými kresebnými technikami, ale netradičním způsobem ztvárnit dané téma - společná reflexe.

 - Zadání malby: Klasickými malířskými technikami, ale netradičním způsobem ztvárnit dané téma. Vycházet z vlastní kresby. Společná reflexe.

 - Zadání výtvarného úkolu: Didaktické využití námětu a inspirace umělcem k výukové hodině VV, se studenty na zakladní škole.

 - Příklad vzoru konečné práce, diskuze o kladech a záporech formativního hodnocení, zpětná vazba vyučujícímu.

Annotation

Introduction to the field of artistic expression in the area. Developing artistic thinking, feeling and creation. Basic drawing procedures, paintings and combined techniques. Context of the theme, art technique and material. Their transformation into teaching at primary school. The course is intended for students of Primary School Teacher Training.

The aim of the course is to master the basic principles of surface creation, especially drawing and painting. Developing the ability of art vision, thinking and creation through a broad expression of various media. Work on a cycle of exercises in order to build personal portfolio of artwork and didactic materials. Understanding the function of expression in fine arts, in own and children's work. Reflection and analysis of (own) creative process in the form of reflective practice and didactic transformation. Ability to transform acquired knowledge and art skills into the curriculum of art education.

Part of the course is the acquisition of theoretical and practical knowledge and skills of formative assessment. Experimentation of innovative methodological procedures and teaching materials, which includes formative assessment. Getting acquainted with the evaluation tools that are used in reflective evaluation in art education.