1.-2. Reflexe autorských zkušeností 3.-4.
Transformace myšlenky do výtvarného uvažování - od náčrtu k vystavení 5.-6. Myšlenkový koncept a diskurzivní myšlení jako východisko pro uměleckou tvorbu - sdílení sdělení 7.-8.
Hledání alternativ - výběr z možností / volba 9-10. Didaktický potenciál autorské tvorby - tvořit a učit 11.-12.
Umělecko-historické souvislosti - prostor a čas v umění
Systematická autorská reflexe zkušeností z výtvarných explorací. Forma a obsah jako pochopený konstruktivní vztah. Transformace myšlenky do výtvarného uvažování. Myšlenkový koncept jako priorita pro práci v ateliéru.
Diskurzivní myšlení jako východisko pro uměleckou tvorbu. Schopnost hledat alternativní řešení. Variování tématu. Otevírání didaktického potenciálu. Prezentace umělecko-historických souvislostí. Schopnost finalí realizace a prezentace díla.