Charles Explorer logo
🇨🇿

Výtvarné transformace

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKMN0V140A

Sylabus

1.-2. Reflexe autorských zkušeností 3.-4.

Transformace myšlenky do výtvarného uvažování - od náčrtu k vystavení 5.-6. Myšlenkový koncept a diskurzivní myšlení jako východisko pro uměleckou tvorbu - sdílení sdělení 7.-8.

Hledání alternativ - výběr z možností / volba 9-10. Didaktický potenciál autorské tvorby - tvořit a učit 11.-12.

Umělecko-historické souvislosti - prostor a čas v umění

Anotace

Systematická autorská reflexe zkušeností z výtvarných explorací. Forma a obsah jako pochopený konstruktivní vztah. Transformace myšlenky do výtvarného uvažování. Myšlenkový koncept jako priorita pro práci v ateliéru.

Diskurzivní myšlení jako východisko pro uměleckou tvorbu. Schopnost hledat alternativní řešení. Variování tématu. Otevírání didaktického potenciálu. Prezentace umělecko-historických souvislostí. Schopnost finalí realizace a prezentace díla.