Charles Explorer logo
🇬🇧

Art Education Didactics IV: Reflection and Evaluation

Class at Faculty of Education |
OKMN0V236B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.      Specifika hodnocení ve Vv. Typy a formy hodnocení ve Vv. Hodnocení-reflexe ve Vv. 2.      Reflektivní praktik D. Schona. 3.-5. Kritéria hodnocení, jejich formulace ve výtvarném úkolu. 6.      Formativní hodnocení ve Vv, reflektivní přístup, rozvoj myšlení žáků. 7.      Reflektivní dialog jako metoda Vv. 8.      Kvalita dětských výtvarných prací. 9.      Druhy formy reflexe. 10.   Výtvarné portfolio jako specifický druh výtvarné reflexe a jeho možnosti. 11.   Výzkum ve Vv a jeho metodika. Participační, akční výzkum a metoda a/r/tography. 12.   Reflexe kurzu, kontextualizace poznatků.

Semináře probíhají průběžně formou didaktické analýzy videonahrávek hodin Vv.

Annotation

Course develops ability of reflection and evaluation of the perception and art creation. It develops students´ability of communication through images with the aim of future use in elementary art education.

The student, as a reflective practitioner, is led to reflect on his own proposed art projects. The subject introduce qualitative research methods used by contemporary art education (case study, grounded theory, action research, art-led research, practice-based research, artography).