1. Proč a jak rozvíjet u dětí pozitivní vliv ke knihám a časopisům, ukázka práce s knihou
2. Obsah a organizace dětské knihovny, členění literatury pro děti z hlediska věkových zvláštností
3. Čtenářské koutky v mateřských školách
4. Orientace v současné knižní produkci v literatuře pro děti - oceňované knihy, knižní portály, oceňovaná nakladatelství
5. Projekty a kampaně, které pomáhají přivést děti ke čtení a k půjčování knih do rodin
6. Spolupráce mateřských škol s veřejnými knihovnami a rodiči
Seminář seznamuje studenty s možnostmi tvorby dětské knihovny v mateřské škole. Vede studenty k vytvoření kvalitní knihovny dětské literatury a k rozvoji spolupráce v oblasti čtenářství s rodiči s cílem pěstovat u studentů vnímání čtenářství jako celoživotního postoje člověka. Seminář se zaměřuje primárně na současnou literaturu pro děti, orientaci na současném knižním trhu a možnosti spolupráce s knihovnami a dalšími institucemi. Součástí semináře je také návštěva městské knihovny s ukázkou programu pro mateřské školy. Seminář je realizován prostřednictvím konstruktivistických metod výuky. Okruhy témat:
1. Proč a jak rozvíjet u dětí pozitivní vliv ke knihám a časopisům, ukázka práce s knihou
2. Obsah a organizace dětské knihovny, členění literatury pro děti z hlediska věkových zvláštností
3. Čtenářské koutky v mateřských školách
4. Orientace v současné knižní produkci v literatuře pro děti - oceňované knihy, knižní portály, oceňovaná nakladatelství
5. Projekty a kampaně, které pomáhají přivést děti ke čtení a k půjčování knih do rodin
6. Spolupráce mateřských škol s veřejnými knihovnami a rodiči