1. Proč a jak rozvíjet u dětí pozitivní vliv ke knihám a časopisům, ukázka práce s knihou
2. Obsah a organizace dětské knihovny, členění literatury pro děti z hlediska věkových zvláštnost í
3. Čtenářské koutky v mateřských školách
4. Orientace v současné knižní produkci v literatuře pro děti - oceňované knihy, knižní portály, oceňovaná nakladatelství
5. Projekty a kampaně, které pomáhají přivést děti ke čtení a k půjčování knih do rodin
6. Spolupráce mateřských škol s veřejnými knihovnami a rodiči
The aim of the seminar is to introduced the possibilities of creating a children's library in kindergarten. It leads students to create a high-quality library of children's literature and to develop cooperation in the field of reading with their parents in order to foster the perception of reading as a lifelong attitude.
The seminar focuses primarily on contemporary children's literature, orientation on the current book market and the possibilities of cooperation with libraries and other institutions. The seminar also includes a visit to the municipal library with a sample program for kindergartens.
The seminar is realized through constructivistic teaching methods.