Probírané okruhy:
1) Školní vzdělávací program se zaměřením na předmatematickou gramotnost a počátky matematické gramotnosti – tvorba, hodnocení ŠVP. Individuální programy rozvoje dítě se specifickými potřebami včetně dětí nadprůměrných v intelektové oblasti. Analýza vybraného ŠVP z pohledu didaktiky matematiky a předmatematické gramotnosti, jednoho okruhu (např. čas, finanční gramotnost). Analýza vybraných didaktických materiálů.
2) Pedagogické směry a příprava na školní matematiku – porovnávání, klady a úskalí. Dynamicke didaktické konektivní struktury.
3) Zahraniční i domácí metodické a didaktické materiály a kritický pohled učitele.
4) Analýza dětských aktivit, analýza dětských reakcí v daném kontextu na daný podnět (pozorování nebo videozáznam).
5) Modifikace aktivit s přihlédnutím k rozvoji dítěte, specifické podmínky (věk, mateřský jazyk, odklad školní docházky); jak hodnotit pracovni listy;
6) Kooperace s rodiči v oblasti PMG; nabídka aktivit pro doma - společenské a stolní hry s pravidly (pořádání akcí pro rodiče s dětmi a organizace třídních schůzek ve spoupráci s oborovýmn profesionálem). Vybrané okruhy z okruhů 1-6 budou přednášeny, zbývající jsou určeny k samostudiu.
1. The aim of the course is to motivate students to further study the didactics of pre-mathematical literacy (mathematical preliteracy). 2. The aim of the course is to equip students with tools for their qualified application in practice.
The course graduate should be able to work methodically with beginning teachers in the field of pre-mathematical literacy, justify the recommendations of materials to parents in cooperation with them, given the individualised approach to the child, in preparation for the child to enter the school.