Kurz rozvíjí výzkumnou kompetenci studentek. Je zaměřen na hlubší ozřejmění, jak může pedagogický výzkum přispívat k řešení problémů praxe - představí příklady reálných výzkumů, na nichž bude ilustrována šíře metodických přístupů a bohatost výzkumného instrumentáře.
Obsahové vymezení: Vztah teorie a praxe. Vědecká gramotnost a výzkumná kompetence učitele.
Vědecký přístup k poznávání reality. Akční výzkum jako prostředek rozvoje profesionality učitele.
Teoretická báze pro výzkum – dostupnost a rešerše zdrojů. Založení výzkumu, formulace výzkumného problému, stanovení výzkumných otázek, volba výzkumného designu.
Sdílení výsledků výzkumu, prezentace/publikace výzkumné zprávy (pedagogické časopisy, konference). Proměnné, Výzkumný problém, Výzkumné otázky,Hypotézy, Plánovaní výzkumu, Výzkumný soubor, Validita a reliabilita, Výzkumná metoda, Pozorování, Škálovaní, Dotazník, Rozhovor, Experiment, Sociometria, Didaktický test, Akčný výskum, Etika výskumu