Charles Explorer logo
🇬🇧

Educational support for children from a socially disadvantaged environment

Class at Faculty of Education |
OKN01N114A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Specifika vzdělávacích potřeb dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v kontextu předškolního vzdělávání

Přechod žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí na primární stupeň

Možnostmi podpory pro  děti, jejich rodiny a pedagogy předškolních zařízení v České republice

Dostupné metodické materiály zaměřené na vzdělávání této cílové skupiny dětí (materiály české i zahraniční provenience).

Komplexní přístup zaměřený na vyrovnávání vzdělávacích příležitostí dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí při přípravě na primární školu.  

Inovace předmětu byla podpořena projektem Podpora inovací v přípravě studia pedagogických pracovníků na PedF UK financovaného z Fondu vzdělávací politiky pro rok 2018.

Annotation

The aim is to inspect the specifics of the educational needs of children from socially disadvantaged environment in the context of pre-school education (primary and transition to the stage). The course acquaints students with the possibilities of support for these children, their families and pedagogues of pre-school facilities in the Czech Republic, as well as with the available methodical materials aimed at educating this target group of children (Czech and foreign provenance materials).

The course emphasizes the inclusive measures and support a child by the teacher as well as a comprehensive approach aimed at equalizing educational opportunities for children from disadvantaged backgrounds in preparation for primary school.