Pedagogická diagnostika- její vymezení, obsah, předmět, cíl.
Specifika diagnostiky dítěte.
Diagnostické metody.
Oblasti diagnostiky u předškolního dítěte.
Nejčastější chyby při diagnostice. nejčastější poruchy s počátkem v dětství.
V první části je předmět zaměřen na zorientování v pojmech (diagnostika, psychologická diagnostika, pedagogická diagnostika, pedagogická diagnostika zaměřená na dítě). Dále se orientuje na základní požadavky kvalitní diagnostické činnosti učitele.
Seznamuje s příklady chyb v diagnostické činnosti, zaměřuje se na prevenci chyb a na základní diagnostické metody (pozorování, rozhovor, anamnéza, analýza spontánních produktů apod.). Druhá část přináší orientaci v poruchách (chování, emocí, sociálních vztahů) s počátkem v dětství.
Studenti zpracují případ jednoho dítěte, které vyžaduje speciální přístupy učitele. Některé tyto situace jsou se studenty ve skupině probírány a jsou uvažovány adekvátní, vhodné a účinné přístupy učitele k danému dítěti.