Poradenství v systému psychologických disciplín.
Vznik a vývoj výchovného poradenství ve světě a u nás.
Současný systém pedagogicko-psychologického poradenství, legislativa, nové trendy v poradenství.
Činnosti a kompetence jednotlivých článků poradenství ve školství: školní poradenské pracoviště: výchovný poradce, metodik prevence, školní psycholog a školní speciální pedagog; pedagogicko-psychologické poradna, speciálně-pedagogické centrum, středisko výchovné péče, Institut pedagogicko-psychologického poradenství.
Odborné činnosti PPP a SPC: diagnostika, náprava a intervence, informační a konzultační činnost.
Nejčastější poradnami řešené problémy staršího školního věku: profesionální volba a volba vzdělávací cesty, vývo-jové poruchy učení a chování, otázka špatného prospěchu, neurotické obtíže, agresivní a asociální chování, vývojo-vé obtíže a krize rodičovské autority.
The aim of the course is to provide students of general subjects with information about the origin and development of pedagogical-psychological counseling, about the current counseling system and new trends in counseling. Students are acquainted with professional activities and tasks of individual counseling articles (educational counselor, school psychologist and special pedagogue, PPP, SPC, SVP, IPPP) and with the most frequently solved problems of elementary school pupils, especially older school pupils.