Determinanty zdraví a možnosti jejich ovlivňování. Faktory podporující zdraví, preventivní strategie.
Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví, rozvojové priority.
Způsoby výchovy ke zdraví, které respektují zdraví jako stav fyzické, psychické a sociální pohody v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Základy správné výživy a psychohygieny.
Úloha pedagoga v procesu rozhodování o vlastním chování vůči zdraví, o ochraně zdraví a bezpečí dětí předškolního věku.
Cíle a obsah výchovy ke zdraví v preprimárním vzdělávání, specifické vzdělávací potřeby žáků ve vztahu k problematice zdraví, spolupráce pedagogů s rodinou.
Informační zázemí pro oblast podpory zdraví, selektivní přístup k informacím.
Předmět předkládá základní paradigmata podpory zdraví ve vztahu k profesi učitele v mateřské škole. Otevírá problematiku zdravotní gramotnosti a její rozvojové priority, předkládá přístupy k podpoře zdraví v prostředí inkluzivního vzdělávání.
Výchovu ke zdraví považuje za vědomou tvorbu příležitostí pro poznání cest k podpoře zdraví a východisko pro potřebné změny v chování. Analyzuje vybrané faktory ovlivňující zdraví v inkluzivní mateřské škole, a to v návaznosti na osobní a profesní potřeby pedagoga, na individuální potřeby a zájmy dětí i na požadavky rodičů.