Charles Explorer logo
🇬🇧

Special and Inclusive Education

Class at Faculty of Education |
OKN01S160B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Přednášky budou věnovány klíčovým tématům a doplněny jejich diskuzí a reflexí:

1. Integrace/ inkluze ve vzdělávání – terminologie, definice, výzkumné závěry v tuzemsku i v zahraničí

2. Heterogenita žáků – výzva současné škole (výuka žáků rozdílných schopností a předpokladů, kultura a politika školy, komunitní škola, nástroje evaluace inkluzivní praxe školy), pojetí diverzity žáků v inkluzivním vzdělávání, inkluzivní design výuky.

3. Katalogy podpůrných opatření pro práci s žáky v inkluzivní školní praxi

4. Legislativní opora inkluzivního vzdělávání žáků

5. Personální zajištění inkluzivní praxe (asistent pedagoga, koordinátor inkluze, pracovníci školního poradenského  pracoviště)

Annotation

The course includes topics related to the principles, methods and procedures of working with pupils and whole classes/pupils groups in joint education. Students will acquire relevant current legislative regulations in the Czech Republic, will gain orientation in foreign trends and conditions of inslusive education.

Students will also be acquainted with catalogues of support measures for pupils with special educational needs, educational support plans, plans to support pupils with special educational needs in transit periods and possibilities of applying theoretical knowledge in practice.