1. Úvod do předmětu, seznámení se strukturou předmětu
2. Specifika výchovně vzdělávacího procesu v předškolním vzdělávání
3. Formulace cílů výchovně vzdělávacího procesu
4. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
5. Tvorba a implementace školního vzdělávacího programu
6. Výchovně vzdělávací proces v alternativním pojetí
7. Mise-Vize a strategie školy a cesta k jejímu naplňování
8. Avaluace a autoevaluace školy a hodnocení výchovně-vzdělávacích procesů
9. Role předškolního vzdělávání s ohledem na změny ve společnosti
10. Řízení změny Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.
Předmět je pojímán jako odborný vhled do problematiky řízení výchovně vzdělávacích procesů v předškolním vzdělávání a na základní činnosti spojené s tímto řízením v prostřední předškolního zařízení. Cílem je pochopení a orientace v základní oblasti života mateřské školy, využití specifik pro nastavení kritérií evaluačních i autoevaluačních procesů a zvládnutí základů efektivního řízení změn.