Charles Explorer logo
🇨🇿

Řízení výchovně vzdělávacích procesů

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKN01U156B

Sylabus

1.     Úvod do předmětu, seznámení se strukturou předmětu

2.     Specifika výchovně vzdělávacího procesu v předškolním vzdělávání

3.     Formulace cílů výchovně vzdělávacího procesu

4.     Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání

5.     Tvorba a implementace školního vzdělávacího programu

6.     Výchovně vzdělávací proces v alternativním pojetí

7.     Mise-Vize a strategie školy a cesta k jejímu naplňování

8.     Avaluace a autoevaluace školy a hodnocení výchovně-vzdělávacích procesů

9.     Role předškolního vzdělávání s ohledem na změny ve společnosti

10.   Řízení změny Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.

Anotace

Předmět je pojímán jako odborný vhled do problematiky řízení výchovně vzdělávacích procesů v předškolním vzdělávání a na základní činnosti spojené s tímto řízením v prostřední předškolního zařízení. Cílem je pochopení a orientace v základní oblasti života mateřské školy, využití specifik pro nastavení kritérií evaluačních i autoevaluačních procesů a zvládnutí základů efektivního řízení změn.