V případě uzavření PedF UK bude výuka realizována distanční formou přes MS Teams.
Aktuální pojetí výtvarné výchovy – parametry dobré praxe
Vizuální kultura jako oblast oborového kontextu výtvarné výchovy – základní vymezení
Předškolní věk a vizuální kultura – otázky relevance a adekvátnosti
Předškolní věk a vizuální kultura – galerijní a muzejní edukace
Předškolní věk a vizuální kultura – umělecká tvorba určená dětem
Didaktická transformace – volba oborového kontextu
Didaktická transformace – hlavní zásady
Formulace výtvarného problému ve vztahu k plánování ve výtvarné výchově
Klíčové didaktické kategorie
Plánování ve výtvarné výchově - řady a projekty
Výtvarná výchova a kurikulární dokumenty
Hodnocení ve výtvarné výchově
Prezentace ve výtvarné výchově a komunikace s rodiči a vychovateli dětí
Kurz studenty seznamuje s hlavními předpoklady úspěšného plánování, realizace a hodnocení ve výtvarné výchově v předškolním vzdělávání. Jeho cílem je orientovat studenty v rozhodování o volbě a použití výtvarného oborového kontextu, potencialitách a limitech výtvarných médií, jejich vazbě na téma, námět, a o významu dalších didaktických konceptů, s ohledem na specifika výchovy a vzdělávání dětí předškolního věku.