Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktické aplikace VV v předškol.vzdělávání

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKN01V117A

Sylabus

V případě uzavření PedF UK bude výuka realizována distanční formou přes MS Teams.

Aktuální pojetí výtvarné výchovy – parametry dobré praxe

Vizuální kultura jako oblast oborového kontextu výtvarné výchovy – základní vymezení

Předškolní věk a vizuální kultura – otázky relevance a adekvátnosti

Předškolní věk a vizuální kultura – galerijní a muzejní edukace

Předškolní věk a vizuální kultura – umělecká tvorba určená dětem

Didaktická transformace – volba oborového kontextu

Didaktická transformace – hlavní zásady

Formulace výtvarného problému ve vztahu k plánování ve výtvarné výchově

Klíčové didaktické kategorie

Plánování ve výtvarné výchově - řady a projekty

Výtvarná výchova a kurikulární dokumenty

Hodnocení ve výtvarné výchově

Prezentace ve výtvarné výchově a komunikace s rodiči a vychovateli dětí  

Anotace

Kurz studenty seznamuje s hlavními předpoklady úspěšného plánování, realizace a hodnocení ve výtvarné výchově v předškolním vzdělávání. Jeho cílem je orientovat studenty v rozhodování o volbě a použití výtvarného oborového kontextu, potencialitách a limitech výtvarných médií, jejich vazbě na téma, námět, a o významu dalších didaktických konceptů, s ohledem na specifika výchovy a vzdělávání dětí předškolního věku.