Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactic Approaches to Science Education

Class at Faculty of Education |
OKN03B207A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Vliv pedagogických teorií (vývojové teorie, teorie inteligence, teorie učení) na oborovou didaktiku, zohledněním specifik daných oborem a věkem. Didaktické zásady. Didaktické prostředky a kritéria podle kterých je vybírat. Metody, především pozorování, narativní metoda, pokus, názor, exkurze, dobré otázky, vzdělávání za pomoci zvířat, přírodovědná vycházka. Vliv prostředí (třetí učitel, informální vzdělávání). Hodnocení přírodovědných aktivit, např. pomocí portfolia. Propojení tématu s environmentální výchovou I. Teoretické znalosti1. Proměny přírodovědného vzdělávání - historie, autoři a vhodná literatura, přírodovědná gramotnost a jakým čtyřem oblastem je třeba se věnovat (čtyřlístek).2. Vývojová teorie J. Piageta, Piagetovy pokusy s předškolními dětmi.3. Teorie inteligence (g inteligence, teorie rozličných inteligencí, distribuovaná inteligence).4. Behaviorismus a metoda programovaného učení.5. Strukturalismus.6. Konstruktivismus.

7. Konektivismus.8. Vztah dětí k přírodě - přírodovědná inteligence, biofilie, biofóbie. Environmentální senzitivita.9. Odcizení přírodě a "zelené" terapie.10. Příroda jako (třetí) učitel, informální vzdělávání.II. Metodologické znalosti1. Propojení výtvarných, matematických, hudebních, jazykových, pohybových, prostorových, personálních aktivit s poznáváním přírody a s EV.2. Všemi smysly - jaké smysly máme, jak je chránit, jak poznávat přírodu pomocí smyslů.3. Dobré otázky.4. Vzdělávání založené na vztahu k místu, zahrada MŠ.5. Narativní metoda.6. Badatelský přístup (badatelsky orientované učení).7. Exkurze, přírodovědná vycházka a naučná stezka s předškolními dětmi.8. Pozorování a experiment (řízený i spontánní) v MŠ.9. Zakládání sbírek v MŠ.10. AAE (třídní chovy a návštěvní programy).

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Vliv pedagogických teorií (vývojové teorie, teorie inteligence, teorie učení) na oborovou didaktiku, zohledněním specifik daných oborem a věkem. Didaktické zásady. Didaktické prostředky a kritéria podle kterých je vybírat. Metody, především pozorování, narativní metoda, pokus, názor, exkurze, dobré otázky, vzdělávání za pomoci zvířat, přírodovědná vycházka. Vliv prostředí (třetí učitel, informální vzdělávání). Hodnocení přírodovědných aktivit, např. pomocí portfolia. Propojení tématu s environmentální výchovou I. Teoretické znalosti

1. Proměny přírodovědného vzdělávání - historie, autoři a vhodná literatura, přírodovědná gramotnost a jakým čtyřem oblastem je třeba se věnovat (čtyřlístek).

2. Vývojová teorie J. Piageta, Piagetovy pokusy s předškolními dětmi.

3. Teorie inteligence (g inteligence, teorie rozličných inteligencí, distribuovaná inteligence).

4. Behaviorismus a metoda programovaného učení.

5. Strukturalismus.

6. Konstruktivismus.

7. Konektivismus.

8. Vztah dětí k přírodě - přírodovědná inteligence, biofilie, biofóbie. Environmentální senzitivita.

9. Odcizení přírodě a "zelené" terapie.

10. Příroda jako (třetí) učitel, informální vzdělávání. II. Metodologické znalosti

1. Propojení výtvarných, matematických, hudebních, jazykových, pohybových, prostorových, personálních aktivit s poznáváním přírody a s EV.

2. Všemi smysly - jaké smysly máme, jak je chránit, jak poznávat přírodu pomocí smyslů.

3. Dobré otázky.

4. Vzdělávání založené na vztahu k místu, zahrada MŠ.

5. Narativní metoda.

6. Badatelský přístup (badatelsky orientované učení).

7. Exkurze, přírodovědná vycházka a naučná stezka s předškolními dětmi.

8. Pozorování a experiment (řízený i spontánní) v MŠ.

9. Zakládání sbírek v MŠ.

10. AAE (třídní chovy a návštěvní programy).