Charles Explorer logo
🇬🇧

Selected Topics from Educators for Children of a Pre-school Age II

Class at Faculty of Education |
OKN03N201A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Kognitivní oblast: rozvoj zaměřený na konstruktivistické pojetí ( C. Freinet, Alfieriho schéma procesu poznávání a učení, souvislost s pedagogickou diagnostikou, projektovou metodou a pozicí učitele)

Stádia kognitivního rozvoje (Piaget, Bruner, Vygotskij)

Bloomova taxonomie kvality vzdělávacích cílů

Bertrandovy teorie vzdělávání a jejich souvislost s východisky RVP PV

Souvislost potřeb dítěte a naplnění sociálního, emocionálního a kognitivního rozvoje (A. Maslow – 1970, Langmaier, Matějček, S. I. Greenspan)

Socializace dítěte – úloha MŠ (sociální učení, sociální dovednost, prosociální rozvoj)

Dítě jako součást větší ustálené skupiny vrstevníků a sebepojetí

Kompetence učitele MŠ ve všech výše zmíněných rovinách i v profesní vybavenosti.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem předmětu je zpracovat přínos předškolního vzdělávání pro kognitivní, sociální a emoční vývoj dítěte a přiblížit zásadní obrat v pojetí vzdělávání (30.léta 20.stol.) a také současné teorie vzdělávání podle Y.Betranda. Studenti porozumí roli učitele v osobnostně pojatém předškolním vzdělávání a přínos kvalitního klimatu mateřské školy.

Témata: 1.) Konstruktivistické pojetí rozvoje poznání dítěte (C. Freinet, Alfieriho schéma procesu poznávání a učení, souvislost s pedagogickou diagnostikou, projektovou metodou a pozicí učitele) 2.) Stádia kognitivního rozvoje (Piaget, Bruner, Vygotskij) 3.) Blomova taxonomie kvality vzdělávacích cílů 4.) Bertrandovy teorie vzdělávání a jejich souvislost s východisky RVP PV 5.) Souvislost potřeb dítěte a naplnění sociálního, emocionálního a kognitivního rozvoje (A.

Maslow – 1970, Langmaier, Matějček, S. I.

Greenspan) 6.) Socializace dítěte 2- 6 letého, (sociální učení, sociální zkušenosti, dovednosti, prosociální rozvoj) 7.) Dítě jako součást větší ustálené skupiny vrstevníků a rozvoj sebepojetí 8.) Kompetence učitele MŠ a jeho profesní vybavenost