Charles Explorer logo
🇬🇧

Relations Between Pre-Primary and Primary Education

Class at Faculty of Education |
OKN03N205A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Témata: 1.) Vývoj odborné terminologie (školní připravenost, školní zralost, školní způsobilost, historický kontext atd.). 2.) Problematika kompetencí budoucího školáka (provázanost kurikulární RVP PV, RVP ZV). 3.) Metody pedagogické diagnostiky školní připravenosti, vedení a využití dětského portfolia. 4.) Spolupráce mateřské školy s dalšími institucemi v českém a mezinárodním kontextu (pedagogicko-psychologickou poradnou, základní školou, přípravnými třídami atd.). 5.) Naplňování vzdělávacího stupně ISCED 0 a ISCED 1 v zahraničí. 6.) Možnosti realizace povinného posledního ročníku předškolního vzdělávání v kontextu osobnostně orientované předškolní výchovy. 7.) Vývojový mezník vstup dítěte do 1. třídy ZŠ (zápis do ZŠ, počáteční adaptace v první třídě atd.) a problematika předčasného zahájení povinné školí docházky, OŠD, dodatečných OŠD. 8.) Problematika přechodu dítěte mezi preprimárním a primárním vzděláváním v kontextu vývojových trendů v Evropě a inspirace pro řešení problematiky v ČR.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je koncipován jako odborný diskurz do problematiky návaznosti preprimárního a primárního vzdělávání. Jeho cílem je pedagogický vhled do problematiky proměny role dítěte v roli žáka; připravenost instituce primárního vzdělávání na individualizaci vzdělávacích cest; smysluplnost zjišťování školní připravenosti dětí v předškolním věku, a to v českém i mezinárodním kontextu.

Témata: 1.) Vývoj odborné terminologie (školní připravenost, školní zralost, školní způsobilost, historický kontext atd.). 2.) Problematika kompetencí budoucího školáka (provázanost kurikulární RVP PV, RVP ZV). 3.) Metody pedagogické diagnostiky školní připravenosti, vedení a využití dětského portfolia. 4.) Spolupráce mateřské školy s dalšími institucemi v českém a mezinárodním kontextu (pedagogicko-psychologickou poradnou, základní školou, přípravnými třídami atd.). 5.) Naplňování vzdělávacího stupně ISCED 0 a ISCED 1 v zahraničí. 6.) Možnosti realizace povinného posledního ročníku předškolního vzdělávání v kontextu osobnostně orientované předškolní výchovy. 7.) Vývojový mezník vstup dítěte do 1. třídy ZŠ (zápis do ZŠ, počáteční adaptace v první třídě atd.) a problematika předčasného zahájení povinné školí docházky, OŠD, dodatečných OŠD. 8.) Problematika přechodu dítěte mezi preprimárním a primárním vzděláváním v kontextu vývojových trendů v Evropě a inspirace pro řešení problematiky v ČR.