Témata: 1.) Odlišnost cílů předškolního vzdělávání a rozdílné pojetí dětství. 2.) Pojetí kurikula v zahraničí a kurikulární dokumenty. 3.) Raná výuka jazyků v mezinárodním srovnání. 4.) Rozmanité přístupy k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, jejich diagnostice a podpoře. 5.) Kvalifikace pedagogického personálu. 6.) Řízení předškolních institucí. 7.) Evaluace kvality předškolních institucí.
The aim of the course is to open students to deepen their understanding of the methodology of comparative pedagogy. The topics of the course are further specified in relation to pre-school education so that students can understand, through selected typical examples of different countries, the comparison of: conditions affecting the functioning of pre-school education in the context of social, economic and political aspects. 1.) Differences in the goals of preschool education and different conceptions of childhood. 2.) Conceptions of curriculum abroad and curriculum documents. 3.) Early language learning in international comparison. 4.) Diverse approaches to children with special educational needs, their diagnosis and support. 5.) Qualifications of teaching staff. 6.) Management of preschool institutions. 7.) Evaluation of the quality of preschool institutions.