Charles Explorer logo
🇬🇧

Teaching Practice

Class at Faculty of Education |
OKN03N411C

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem kurzu je propojit získané vědomosti, dovednosti a samostatně připravit, zrealizovat a evaluovat větší úseky vzdělávací práce v předškolním zařízení. Cílem praxe je prokázat schopnost samostatně odborně pracovat s dětmi předškolního věku.

Stěžejním úkolem dvoutýdenní pedagogické praxe je příprava a realizace konkrétních úseků vzdělávací práce, jejich následná reflexe s důrazem na sebereflexi. Studenti budou respektovat individuální vzdělávací potřeby dětí, diferenciovat práci s heterogenní skupinou dětí v MŠ, zohlední vzdělávací kontext v dané třídě ve vztahu k ŠVP a TVP, uplatní komplexní a integrovaný přístup k plánování, realizaci a evaluaci pedagogické práce.

Budou cíleně pozorovat a podporovat kvalitu volné hry dětí. V činnostech budou klást důraz na vlastní aktivitu dítěte a pluralitu vzdělávacích metod a forem podporujících participaci dětí na edukačních procesech.

Vědomě budou zaujímat pozici partnera a facilitátora ve vzdělávání dítěte. Budou rozvíjet kooperaci s dalšími pedagogy ve třídě i interakce s rodiči.

Budou sledovat přístupy k dokumentaci pedagogické práce s jejím využitím pro podporu dětí a přesahem do interakce s rodiči. Témata: 1) Rozvíjení osobitého učitelského přístupu studentů a rozvíjení individuálního vnitřního modelu žádoucích pedagogických kompetencí. 2) Příprava, realizace a reflexe vlastního tematického celku či projektu v MŠ (vzdělávací práce v rozsahu 2 týdnů). 3) Reflexe a sebereflexe v profesním růstu učitele/učitelky v předškolním vzdělávání (konfrontace reflexe, vlastní intervence, impulz k individuálním změnám v oblasti profesních dovedností).