Pedagogická diagnostika a podpora rozvoje dílčích funkcí (hrubá a jemná motorika, vizuomotorika,zrakové vnímání, sluchové vnímání, prostorová orientace)
Plánování, poskytování a vyhodnocování podpůrných opatření
Podpora wellbeingu v prostředí mateřské školy (úprava prostředí, pozitivní podpora chování, specifická opatření pro děti se zvýšenou potřebou podpory)
Systém pedagogicko-psychologického poradenství, aktuální úkoly. Školská poradenská zařízení - pedagogicko-psychologická poradna, speciálně pedagogické centrum - zaměření pracoviště, nabídka služeb, specifické aktivity pro předškolní věk. Aktivity ŠPZ zaměřené na podporu wellbeing.
Spolupráce s rodiči (vedení rozhovoru, anamnestická data), spolupráce s učiteli MŠ. Diagnostika školní zralosti, rizika vzniku specifických poruch učení.
Preventivní aktivity zaměřené na rozvoj osobnostně-sociálních dovedností a práci s klimatem třídy v prostředí mateřské školy.
Hra, kresba jako diagnostické postupy v rámci pedagogické a speciálně pedagogické diagnostiky.
Vybrané intervenční postupy s ohledem na typické problémy předškolního věku.