Hlavní složky kvalitativního výzkumu. Typy kvalitativního výzkumu.
Výzkumný problém a jeho identifikace v oboru speciální pedagogiky. Zdroje výzkumných problémů.
Výzkumná otázka a její formulování. Zdroje teoretické citlivosti.
Udržování rovnováhy mezi tvořivostí a vědou.Definice termínů. Označování jevů.
Systematické porovnávání dvou nebo více jevů. Porovnávání se vzdálenými jevy.
Příčinné podmínky. Intervenující podmínky.
Střídání induktivního a deduktivního myšlení. Sledování vztahů.
Metoda zakotvené teorie. Určování kategorií.
Pojmenovávání kategorií. Rozvíjení vlastností a dimenzí kategorií.
Otevřené, axiální a/nebo selektivní kódování. Obměny způsobů otevřeného kódování.
Záznamy kódování. Analýza slova, větného úseku, věty, analýza pomocí porovnávání.
Technika protikladů. Paradigmatický model.
Spojování a rozvíjení kategorií podle paradigmatu. Uvádění subkategorií do vztahu ke kategorii.
Metoda biografického životního příběhu. Etnografie.
Fenomenologické pojetí. Případová studie.