V návaznosti na oborové předměty, resp. znalosti a dovednosti z bakalářského stupně z oblasti algoritmizace a programování a na předměty z oblasti didakticko-psychologické přípravy, se studenti seznámí s přístupy k algoritmizaci a programování v technologickém a zejména v didaktickém pojetí a s vybranými postupy zaměřenými na rozvoj algoritmického a tvořivého myšlení žáků
Do témat předmětu patří zejména vymezení algoritmických principů a jejich vztahu k ICT a ke vzdělávací oblasti IKT
Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020 a důsledky pro algoritmizaci a programování vývojově kognitivní determinanty výuky algoritmizace a programování myšlení, tvořivost a řešení problémů možnosti aplikace principů algoritmizace a programování ve výuce za ZŠ a SŠ paradigmata programování charakteristika programovacích jazyků, vývojových prostředí a datových struktur včetně možností programování ve vybraných základních aplikacích a v některých obecně využitelných aplikačních a výukových programech prostředky pro znázorňování procesů a datových struktur principy logiky a vztah k jazykovým konstrukcím ve výuce didaktické možnosti uplatnění robotických systémů a jednočipových počítačů
The mission of the subject Programming languages for educational purposes is to familiarize students with the problems of teaching programming in technological and didactic concepts and selected procedures for the development of algorithmic thinking of students.