Obdobně představuje lichenologii se zaměřením na askolišejníky podtřídy Lecanoromycetidae, vzhledem ke komplexnosti systematiky ale v systému a lichenoflóře ČR postupuje dle stanovišť (borka, silikáty, karbonáty, vápnité a kyselé půdy, antropogenní substráty ve vazbě na výškový stupeň).
","inLanguage":"cs"}]}Obsahově předmět zahrnuje vymezení bryologie, informační zdroje, anatomii a morfologii hlevíků, játrovek a mechů s akcentem na determinačně významné znaky; rozmnožování a ekologie mechorostů; fylogeneze a systém mechorostů s důrazem na bryoflóru ČR (Anthocerophyta, Marchantiophyta, Bryophyta {Andreaeopsida, Sphagnopsida, Bryopsida}; význam a ohrožení mechorostů, metody sběru a preparace.
Obdobně představuje lichenologii se zaměřením na askolišejníky podtřídy Lecanoromycetidae, vzhledem ke komplexnosti systematiky ale v systému a lichenoflóře ČR postupuje dle stanovišť (borka, silikáty, karbonáty, vápnité a kyselé půdy, antropogenní substráty ve vazbě na výškový stupeň).
Course deals in detail with bryophytes and lichens not only as groups of global importance (like Sphagnum) but also as suitable model organisms for teaching and laboratory work. Its goal is to equip students with ability to use these year-round available organisms for effective teaching of biology and ecology.
Teaching in the laboratory is complemented by excursion and determinative practice of the obtained material. During the course, students make permanent comparative and demonstrative preparations, work with herbarium specimens and live organisms.