Principy projektového vyučování a jeho uplatnění v přírodovědném vzdělávání
Postup realizace projektu (volba tématu, motivace žáků, náležitosti správně navrženého projektu, volba výstupů, problémy realizace projektů)
Badatelské aktivity jakožto základ přírodovědně orientovaných projektů, principy IBSE
Hodnocení projektu a jeho dopadu na vzdělávání, výzkumné poznatky, evaluační nástroje
Zdroje námětů na projekty
Analýza publikovaných projektů ve vztahu k teoretickým východiskům, kurikulárním dokumentům a praktickým aspektům realizace
Příprava vlastního projektu, ověření funkčnosti dílčích aktivit
Prezentace a diskuse přípravy vlastního projektu
Předmět se zaměřuje na využití projektového vyučování v přírodovědném vzdělávání. Pozornost je věnována teoretickým základům projektového vyučování i problematice výběru vhodného tématu, náležitostí zařazených badatelských aktivit, aktivace žáků a jejich zapojení do projektu, výstupů projektu i obtíží při realizaci.
Součástí teoretické části je i pohled na hodnocení projektů a jejich výsledků a výzkumná zjištění. V praktické části předmětu studenti navrhují vlastní plán projektu, přičemž funkčnost dílčích aktivit ověřují v rámci modelových výukových mikrosituací.