Charles Explorer logo
🇨🇿

Školní projekt

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKNB3B015A

Sylabus

Principy projektového vyučování a jeho uplatnění v přírodovědném vzdělávání

Postup realizace projektu (volba tématu, motivace žáků, náležitosti správně navrženého projektu, volba výstupů, problémy realizace projektů)

Badatelské aktivity jakožto základ přírodovědně orientovaných projektů, principy IBSE

Hodnocení projektu a jeho dopadu na vzdělávání, výzkumné poznatky, evaluační nástroje

Zdroje námětů na projekty

Analýza publikovaných projektů ve vztahu k teoretickým východiskům, kurikulárním dokumentům a praktickým aspektům realizace

Příprava vlastního projektu, ověření funkčnosti dílčích aktivit

Prezentace a diskuse přípravy vlastního projektu 

Anotace

Předmět se zaměřuje na využití projektového vyučování v přírodovědném vzdělávání. Pozornost je věnována teoretickým základům projektového vyučování i problematice výběru vhodného tématu, náležitostí zařazených badatelských aktivit, aktivace žáků a jejich zapojení do projektu, výstupů projektu i obtíží při realizaci.

Součástí teoretické části je i pohled na hodnocení projektů a jejich výsledků a výzkumná zjištění. V praktické části předmětu studenti navrhují vlastní plán projektu, přičemž funkčnost dílčích aktivit ověřují v rámci modelových výukových mikrosituací.