Integrovaná náslechová praxe doplňuje předmět Integrovaná didaktika českého jazyka a literatury. Integrací míří k funkčnímu propojení všech tří složek předmětu český jazyk a literatura (jazykové, slohově-komunikační a literární) se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a žákům nadaným. Cílem je seznámení se s výukovými strategiemi užívanými v předmětu český jazyk a literatura v hodinách, v nichž je větší koncentrace žáků s SVP. Student tak bude mít možnost vidět, jak konkrétně se s těmito žáky pracuje – tzn. jak vypadá individualizace a diferenciace ve výuce a jakým způsobem je žákům poskytována potřebná podpora pro rozvoj kognitivních schopností, ale i dalších schopností a dovedností.
Student dochází do škol, které si domluví (domluveny musí být školy s větší koncentrací žáků s SVP včetně OMJ), a pozoruje výuku, provádí terénní zápis a s vyučujícím reflektuje hospitované hodiny. Náslechy koná v hodinách českého jazyka a literatury na ZŠ či SŠ.
Školy, které je vhodné oslovt, ale student si může domluvit školy vlastní: ZŠ a MŠ Lyčkovo nám. 6 (Praha 8);
ZŠ Slovenská 1726/27, Praha 2, (fakultní škola);
ZŠ a MŠ Sdružení, Praha 2, (fakultní škola);
ZŠ V Rybníčkách, Praha 10, (fakultní škola);
Gymnázium pro zrakově postižené a Střední odborná škola pro zrakově postižené, Praha 5;
VOŠ, SOŠP a Gymnázium Evropská, Praha 6;
ZŠ pro žáky s poruchou zraku, Praha 2;
ZŠ Radotín, Pod Radnicí 5, Praha 5;
ZŠ pro žáky se specifickými poruchami chování, Praha 5;
ZŠ speciální a praktická škola Rooseveltova, Praha 6 (převážně žáci s LMP a s PAS);
ZŠ logopedická a MŠ logopedická, Praha 10;
SŠ a ZŠ speciální, Chotouňská, Praha 10;
Jedličkův ústav a MŠ a ZŠ a SŠ, Praha 2;
ZŠ a SŠ, Vinohradská, Praha 2.