Tento kurz navazuje na Integrovanou didaktiku českého jazyka a literatury a je více zaměřen na specifická literárně-didaktická témata: a) Literární historie - srovnání pojetí její výuky na ZŠ a SŠ, b) Didaktická transformace některých obtížnějších pojmů literární teorie, c) Státní maturitní zkouška a její důsledky pro výuku literatury, d) Poezie - výzkumy její recepce u žáků na 2. stupni ZŠ a na SŠ, tvořívá recepce poezie na 2. stupni ZŠ a na SŠ, e) Formativní hodnocení v literárn í výchově.
Studenti si ovšem i nadále rozšiřují si repertoár metod vhodných pro rozvoj čtenářských dovedností a pro práci s různými literárními druhy, rozvíjejí své reflektivní dovednosti při sledování videonahrávek z hodin literatury a učí se plánovat své hodiny nejen na základě cílů. ale i na základě nosných myšlenek. Své přípravy v semináři průběžně konzultují se svými kolegy a s vedoucím semináře.