Jedn á se o integrovaný předmět, na kterém participují tito klíčoví vyučující: dr. Filip Komberec, dr. Veronika Laufková a dr. KLára Eliášková, jejíž oblastí odborné expertizy jsou specifické aspekty výuky českého jazyka a literatury na středních školách u žáků se zrakovým postižením.
Organizace praxí: Před samotnou praxí proběhnou 2 informativní setkání na fakultě. Jejich náplní bude seznámení s organizací praxe na SŠ a práce se Souborem profesních kvalit. Během souvislé pedagogické praxe, která pro oba obory trvá 4 týdny, studenti absolvují 5 hodin náslechů ve třídách s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, samostatně odučí 12 hodin, po každé vyučovací hodině by měla proběhnout hodina reflexe a plánování další výuky (nejméně tedy 12 hodin). Po praxi proběhnou 2 reflektivní semináře s garantem praxe, zaměřené na práci s portfoliem z praxe a s důkazy o učení (výtvory žáků se SVP).
Spolupracující střední školy vzdělávající žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané: SŠ a ZŠ speciální, Chotouňská, Praha 10; Jedličkův ústav a MŠ a ZŠ a Střední škola, Praha 2; ZŠ a SŠ, Vinohradská, Praha 2; Gymnázium pro zrakově postižené a Střední odborná škola pro zrakově postižené, Praha 5;
VOŠ, SOŠP a Gymnázium Evropská, Praha 6; Gymnázium Františka Palackého, Neratovice, spolupracující s Mensou; Gymnázium Žatec spolupracující s Mensou.
Další informace (finální seznam spolupracujících škol, detailní popis průběhu a realizace praxe aj.) o průběhu praxe studenti naleznou na webových stránkách Katedry české literatury v rubrice studenti/praxe.
Studenti vychází při realizaci praxe s nabytými znalostmi a dovednostmi pedagogicko-didaktickými, jazykově a literárně-oborovými, speciálně-pedagogickými i vývojově-psychologickými.