1. Paměťové a památkové instituce jako místa vzdělávání (z teoretického i historického hlediska)
2. Využití paměťových a památkových institucí ve výuce – české a zahraniční zkušenosti
3. Rámcové vzdělávací programy jako platforma pro spolupráci kulturních institucí a škol v ČR
4. Možnosti a meze spolupráce školy, paměťových a památkových institucí
5. Muzejní a galerijní pedagogika – české a zahraniční zkušenosti
6. Památková edukace a výchova ke vztahu ke kulturně historickému dědictví
7. Tvorba didaktických materiálů
Kurz propojuje pedagogicko-psychologickou a oborovou přípravu studentů a vytváří teoretické zázemí pro rozvoj jejich samostatného didaktického myšlení i uplatnění v praxi. Pozornost je věnována obecným principům interpretace kulturního dědictví i konkrétním aspektům muzejní, galerijní a památkové edukace (aktéři, obsah, cíle, prostředky) v kontextu soudobých teorií vzdělávání.
Kurz čerpá zejména z pedagogického konstruktivismu a zkušenostně reflektivního učení, východiskem jsou však i výzkumné závěry muzejní, galerijní a památkové pedagogiky, resp. příklady dobré praxe z domova i ze světa. Důraz je kladen na spolupráci kulturních institucí s formálním vzdělávacím sektorem (např. role rámcových vzdělávacích programů, vzdělávací potřeby žáků všech stupňů škol, organizace a efektivita mimoškolní výuky).