Studenti budou pod dohledem mentorů vykonávat šestitýdenní pracovní stáž (v rozsahu cca 30 hodin/týdně) ve vybraných kulturních institucích. V průběhu první části praxe budou studenti reflektovat poslání a fungování dané instituce, charakter pracovního prostředí, způsoby řízení i povahu spolupráce různých profesních pozic.
Následně se sami zapojí do prezentační či edukační činnosti instituce, ať už formou realizace samostatného dílčího úkolu nebo participace na týmovém řešení běžné agendy či aktuálního projektu. Průběh i výsledky praxe budou studenti průběžně reflektovat a konzultovat s mentory.
Záznam o praxi pak uspořádají do podoby strukturovaného osobního portfolia, které předloží po skončení praxe ke kontrole.
Oborová praxe je zacílena na rozvoj profesních kompetencí edukátorů v kultuře a směřuje k tomu, aby se absolventi studia dokázali úspěšně zapojit do chodu různých institucí, které pečují o kulturní dědictví (zejm. muzea, galerie, památkové objekty). V rámci praxe budou studenti prohlubovat své porozumění ochraně a zprostředkování svěřených kulturních hodnot po odborné, právní, organizační i provozní stránce.
Především však v reálných podmínkách uplatní své pedagogické a didaktické vzdělání. Teoreticky čerpá pojetí oborové praxe z konstruktivistické teorie vzdělávání, vč. teorie transformativního učení dospělých, modelů realistického a reflektivního vzdělávání pedagogů a relevantních výzkumů muzejní, galerijní a památkové pedagogiky.
Prakticky budou studenti pod dohledem mentorů vykonávat souvislou šestitýdenní pracovní stáž (v rozsahu cca 30 hodin/týdně) ve vybraných kulturních institucích. V průběhu první části praxe budou studenti reflektovat poslání a fungování dané instituce, charakter pracovního prostředí, způsoby řízení i povahu spolupráce různých profesních pozic.
Následně se sami zapojí do prezentační či edukační činnosti instituce, ať už formou realizace samostatného dílčího úkolu nebo participace na týmovém řešení běžné agendy či aktuálního projektu. Průběh i výsledky praxe budou studenti průběžně reflektovat a konzultovat s mentory.
Záznam o praxi pak uspořádají do podoby strukturovaného osobního portfolia, které předloží po skončení praxe ke kontrole. Portfolio bude zahrnovat kromě písemných dokladů o přítomnosti studenta na pracovišti a hodnocení studenta mentorem i další doklady o úspěšné absolvenci praxe (např. situační analýzu dané instituce z vybraného hlediska, rozhovory s inspirativními spolupracovníky, návrhy řešení zadaných pracovních úkolů, reflexe rozvoje vybraných profesních kompetencí, zpětné vazby návštěvníků).
Portfolio poslouží studentům také jako doklad při státní závěrečné zkoušce v oblasti „Péče o kulturní dědictví“.