1. V návaznosti na osobní portfolia prohloubené studium teorií kultury a vizuální kultury. Možnosti výkladových rámců a identifikace témat s pedagogickými implikacemi. Vazba na RVP, oblast Umění a kultura, charakteristika oblasti. 2.. Empirický divák, vizuální sémiotika, intervizualita a diskursivních vrstvy ovlivňujících čtení smyslu, významu a funkcí uměleckého díla, kontexty a pluralita interpretací kulturního artefaktu. Prohloubené studium interpretačních strategií a strategií současné umělecké praxe – proměny sociálních praxí uměleckého artefaktu v kontextu „obratu k obrazu“ a k „sociálnímu a kolaborativnímu obratu“ v umění. 3. Diskursivní modely edukace pro galerie, muzea a muzea umění – empirický divák před obrazem.
Příklady postupů při tvorbě edukačních programů a využití aktuálních výzkumných nálezů z terénních výzkumů v UPM,Galerie Rudolfinum a dalších institucí u nás i v zahraničí (např. reflexivní model Tate Modern, diskursivní model pro Galerii Rudolfinum, aktivní zóny U(P)M v Praze aj.) a jejich obsahová analýza.
Pozn. Podle možností budou některé části kursu realizovány v edukačních odděleních spolupracujících institucí (např. U(P)M, Dům u Černé matky boží, Muzeum . Památník Lidice aj.)
Kurs se zaměřuje na otevřené chápání mnohačetných funkcí obrazu či artefaktu v současné kultuře, na reflexi animační praxe v kulturních institucích a posléze na tematizaci a konceptovou analýzu specifického edukačního modelu. Výstupem kursu je vytvoření skupinového návrhu vzdělávacího projektu, umožňujícího zprostředkování kulturního produktu/artefaktu publiku různého věku a zájmů.
Individuálními prvky projektu jsou scénáře animačních aktivit a editace edukačních materiálů pro muzeum/galerii.