Charles Explorer logo
🇨🇿

Interaktivní technologie ve vzdělávání

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKNI1I107A

Sylabus

Didaktika technických výukových prostředků

·       Základní terminologické konstrukty oblasti, prostředky didaktické techniky, technické prostředky v edukaci, technické výukové prostředky

·       Vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace

·       Didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků

·       Vzdělávací prostředí

·       Webcasting a educasting

·       Produkční systémy

Interaktivní systémy a technologie

·       Interaktivní tabule/systémy, druhy, možnosti využití

·       Softwarová podpora

·       Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi

·       Tvorba interaktivních prezentací

Mobilní technologie

·       Tablety, telefony

Výukové objekty

·       Použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů

·       Výukové objekty a možnosti jejich tvorby (LO, DLO, LOR)

·       Základní kritéria hodnocení výukových objektů

·       Online LO

Anotace

Předmět se orientuje na využití dostupných interaktivních technických prostředků a na přípravu různých typů didaktických materiálů a jejich adekvátní implementaci ve fázi přípravy, průběhu a diagnostiky výuky. Posláním tohoto předmětu je rozvinout schopnost studentů didakticky vhodným způsobem uplatnit nabyté, resp. systemizované technologické znalosti a dovednosti a vytvořit předpoklady pro další rozvoj schopností efektivního uplatnění technických prostředků a didaktických materiálů ve vzdělávání.

Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými interaktivními technickými prostředky a s teoretickými i praktickými aspekty tvorby a využití různých druhů didaktických materiálů zvláště pak materiálů pro interaktivní tabule. Tematicky se předmět zaměřuje především na poznání možností a didaktických specifik soudobých technických prostředků pro tvorbu a realizaci didaktických materiálů při podpoře výuky, na osvojení zásad tvorby digitálních výukových objektů, jejich specifik, kritérií hodnocení a didaktických aspektů aplikace, a to především ve vztahu k prezentacím a prezentačním programům, hypermediálnímu prostředí webových aplikací, aplikacím webcastingu a educastingu, interaktivním prostředkům a výukovým objektům pro interaktivní tabule, zpětnovazebným systémům i prostředkům rozšířené reality.